رئیس اتحادیه صنف مسافربری استان تهران انتقاد کرد:
تاریخ: ۱۱:۰۲ :: ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
ممنوعیت معاینه فنی به اتوبوس های بالای ۱۰سال/قطعات یدکی اتوبوس ها وارداتی است

رئیس اتحادیه صنف مسافربری استان تهران گفت: در حال حاضر شرکت های سازنده اتوبوس و مینی بوس تولید ندارند و قطعات یدکی اکثر اتوبوس های ما از خارج وارد می شود. علاوه براینکه خودروی جدیدی وارد نمی شود به خودروهای بالای عمر ۱۰ سال هم معاینه فنی داده نمی شود رئیس اتحادیه صنف مسافربری استان […]

رئیس اتحادیه صنف مسافربری استان تهران گفت: در حال حاضر شرکت های سازنده اتوبوس و مینی بوس تولید ندارند و قطعات یدکی اکثر اتوبوس های ما از خارج وارد می شود. علاوه براینکه خودروی جدیدی وارد نمی شود به خودروهای بالای عمر ۱۰ سال هم معاینه فنی داده نمی شود

رئیس اتحادیه صنف مسافربری استان تهران شرکت هاتی دولتی را از مقصران اصلی افزایش قیمت هزینه تعمیرات و خدمات اتوبوس ها دانست و گفت:با وجود اینکه ما دارای منابع نفتی زیادی هستیم اما قیمت روغن توربو به لیتری ۲۵ هزار تومان و روغن ایرانول به لیتری ۱۶ هزار تومان رسیده است.

انصافی افزود: قیمت تعویض روغن اتوبوس در ۱۰ ماه گذشته ۵۴۰ هزار تومان و تا دو هفته قبل ۱ میلیون تومان بود اما هم اکنون به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه شاهرگ حیاتی هر کشوری حمل و نقل آن است گفت: در کل کشورهای دنیا به حمل و نقل سوبسید داده می شود. در ایران ۱۰۰ سال قبل سوبسیدها با سود کمتری داده می شد و ۸۲,۵ درصد آن را دولت و مابقی آن را راننده پرداخت می کرد.

رئیس اتحادیه صنف مسافربری استان تهران یادآور شد: در حال حاضر شرکت های سازنده اتوبوس و مینی بوس تولید ندارند و قطعات یدکی اکثر اتوبوس های ما از خارج وارد می شود. علاوه براینکه خودروی جدیدی وارد نمی شود به خودروهای بالای عمر ۱۰ سال هم معاینه فنی داده نمی شود و در نتیجه اتوبوس ها هم جریمه می شوند. تکلیف راننده بینوا در این شرایط چیست؟ متاسفانه هیچ برنامه ریزی در این باره وجود ندارد.

وی کم هزینه ترین راهکار برای حل این مشکل را اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری کار به بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: ۸۰ درصد کارها در ایران در دست بخش خصولتی است.

انصافی خاطرنشان کرد: قیمت یک جفت لاستیک در یک مقطع زمانی به ۷ میلیون تومان رسید که با وزارت بازرگانی و اتحادیه لاستیک جلساتی را برگزار کردیم و قیمت لاستیک را شکاندیم. دولتی ها باید اجازه دهند بخش خصوصی کار خود را انجام دهد.

رئیس اتحادیه صنف مسافربری استان تهران اظهار کرد: از حدود ۱۰ هزار ماشینی که سرویس اداره جات و کارخانه ها را بر عهده دارند ۵ درصد به داخل طرح ترافیک و زوج و فرد برمی خورند که باید مبلغی را پرداخت کنند این درحالی است که شرکت های تحت پوشش شهرداری شماره های خود را می دهند تا دوربین آن ها را ثبت نکند و این تبعیض است.

انصافی در خاتمه در رابطه با افزایش قیمت کرایه دربستی اتوبوس ها گفت: طبق نظر اتحادیه بنگاه های مسافربری استان تهران قیمت دربستی های ما هنوز به قیمت سال گذشته محاسبه می شود و اگر فشارها زیاد شود شاید از شش ماهه دوم امسال اقدام کنیم.

 

 

پاسخی بگذارید