سعید موتمنی رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودرو
تاریخ: ۱۳:۲۹ :: ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
ما کف قیمت خودرو را به سایت‌های آگهی اعلام می‌کنیم

 رئیس اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودرو در مورد نحوه اعلام قیمت‌ خودروها به پلتفرم‌های اینترنتی گفت: این اتحادیه نرخ کف بازار را اعلام می‌کند که بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود. بعد از نابه‌سامانی‌‌های اخیر در بازار خودرو و افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها، دیجیاتو در گزارشی تحقیقی متوجه شد که دست‌های پنهان دلالان […]

 رئیس اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودرو در مورد نحوه اعلام قیمت‌ خودروها به پلتفرم‌های اینترنتی گفت: این اتحادیه نرخ کف بازار را اعلام می‌کند که بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.

بعد از نابه‌سامانی‌‌های اخیر در بازار خودرو و افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها، دیجیاتو در گزارشی تحقیقی متوجه شد که دست‌های پنهان دلالان در پس پرده است که قیمت‌ها را افزایش می‌دهد . انتشار همین گزارش موجب شد تا سایت‌های فروش خودرو مانند باما، دیوار و شیپور که برای مصرف کنندگان و خریدران واقعی، به عنوان مرجع تعیین نرخ خودرو در بازار شناخته می‌شدند، رویه خود را تغییر دهند و قیمت خودروها را در سایت‌هایشان نمایش ندهند .
همچنین قرار شد قیمت خودروها در پلتفرم‌های اینترنتی با همکاری اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودرو اعلام شود تا مصرف کنندگان اطلاعات دقیق‌تری از قیمت بازار داشته باشند.
«سعید موتمنی»، رئیس اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودرو در مورد نحوه اعلام قیمت‌ خودروها به پلتفرم‌های اینترنتی توضیح می‌دهد که این اتحادیه نرخ کف بازار را اعلام می‌کند که بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.

به گفته او حتی در این روزها که وضعیت عرضه و تقاضا در بازار عادی نیست، اتحادیه باز هم با همین شیوه نرخ کف بازار را اعلام می‌کند. او همچنین در مورد اختلاف نرخی که توسط اتحادیه با دلالان خودرو اعلام می‌شود، تاکید کرد اتحادیه نرخ کف بازار را اعلام می‌کند و نه سقف قیمت‌ها را «کاهش تولیدات باعث افزایش قیمت کالا در بازار می‌شود، چنانکه برخی از این موضوع سو استفاده کردند و قیمت خودرو را در هفته‌های گذشته افزایش دادند. البته به نظر می‌رسد که خرید و فروشی در این مقطع اتفاق نیفتاد. چراکه افراد زیادی که حواله خودرو داشتند، در سایت‌ها آگهی گذاشتند تا متوجه شوند ارزش کالای آنها چقدر است و شیطنت کردند و کسانی‌ که چندین خودرو دپو کرده بودند هیاهویی به راه انداختند تا مال خود را به بالاترین قیمت بفروشند. در حقیقت قیمت خودرو روی کاغذ بالا رفت اما خرید و فروشی انجام نشد. بازار خودرو در چند روز گذشته قفل شده است و خریداری وجود ندارد. همین باعث خواهد شد تا افرادی که قیمت خودروهای خود را افرایش داده بودند، از قیمت‌ها بکاهند.»

موتمنی باور دارد برای آنکه سقف قیمت‌ها در بازار منطقی باشد و همچنین این مشکل به صورت ریشه‌ای حل شود، باید سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف‌کنندگان وارد شود: «این سازمان باید قیمت تمام شده کالا و همچنین موارد دیگر را در نظر بگیرد تا مصرف کننده نهایی زیان نبیند. البته همه باید به قیمتی که سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان اعلام می‌کند، پایبند باشند و آن را مانند قانون اجرا کنند.

بنا به گفته موتمئنی «همچنین باید با کسانی‌که نرخ اعلامی توسط سازمان مصرف کنندگان را در نظر نمی‌گیرند و به صورت سلیقه‌ای قیمت‌گذاری می‌کنند و باعث برهم خوردن نظم بازار می‌شوند برخورد شود. بنابراین باید برای این موضوع قانون‌گذاری شود تا همه از آن تبعیت کنند.»
وی باور دارد که در واقع افزایش قیمت کالا نشان می‌دهد که نیاز بازار خودرو تامین نمی‌شود و برای این موضوع خودروسازان باید پاسخگو باشند که چرا نیاز بازار تامین نمی‌شود و اختلاف قیمت کارخانه و بازار تا این اندازه زیاد است. او باور دارد قیمت‌گذاری، خرید و فروش خودرو کاری بسیار تخصصی است و افرادی که این اطلاعات را دارند باید بررسی‌های زیادی انجام دهند تا ضرر نکنند؛ لذا تاکید دارد «خریداران خودرو باید آگاه باشند که خودرو را از محلی معتبر مانند نمایشگاه دارای پروانه کسب، خریداری کنند که بعد از فروش پاسخگو باشند یا درصورتیکه مشکلی به وجود آمد تعزیرات بتواند بر آنها نظارت داشته باشد. خوشبختانه خریداران در حال حاضر هوشیار هستند و برای خرید خودرو بازار را به خوبی رصد می‌کنند. مصرف کنندگان به عوامل تاثیرگذار بر قیمت خودرو مانند سال تولید، بیمه و … آگاه هستند و می‌دانند که باید از فروشندگان معتبر خریداری کنند.»

پاسخی بگذارید