سیدمحمد عبداللهی رئیس اتحادیه فروشندگان اشیای قدیمی و صنایع‌دستی تهران
تاریخ: ۹:۵۷ :: ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
ضرورت برندسازی و استانداردسازی در صنایع دستی اجتناب ناپذیر است

رئیس اتحادیه فروشندگان اشیای قدیمی و صنایع‌دستی تهران با بیان اینکه مشکلات متفاوتی دست به‌دست هم داده‌اند تا بازار صنایع‌دستی در شرایط رکود قرار گیرد گفت: این در حالی است که صنایع‌دستی حسن‌هایی بسیاری در صادرات دارد. سیدمحمد عبداللهی با بیان مطالب فوق‎الذکر افزود: از مهمترین این حسن ها نخست اینکه صنایع دستی تاریخ انقضا […]

رئیس اتحادیه فروشندگان اشیای قدیمی و صنایع‌دستی  تاکید کرد: صنایع‌دستی در جهان استانداردهایی دارند، اما ما در ایران چنین استاندارد‌هایی را نداریم. وقتی کالایی کاربردی می‌شود باید استاندارد کشور هدف را داشته باشد. به‌عنوان نمونه، برای صادرات سفال به اروپا باید لعاب آن مشخص باشد. استاندارد بهداشت و محیط‌ زیست داشته باشد تا در آن سرب نباشد.

عبداللهی با اشاره به نقش رسانه ها در برندسازی صنایع دستی گفت: امروز سفال‌هایی تولید می‌شود که با رنگ ماشین رنگ می‌شود. این‌ها برند‌سازی و استاندارد‌سازی نشده‌اند. در برند‌سازی صنایع‌دستی به کمک رسانه‌ها نیاز داریم. رسانه‌ها از یک سود باید ایرادهای ما مسئولان را بگیرند و نقد کنند و از سوی دیگر در برند‌سازی و فرهنگ‌سازی کمک کنند.

او تصریح کرد: صدا‌وسیما و شهرداری در بحث فرهنگ‌سازی برای استفاده از صنایع‌دستی باید فعال‌تر شوند. لازم است که در دکور‌های صدا‌وسیما از صنایع‌دستی ایرانی استفاده شود و ما امیدواریم تمامی این امور اجرایی شود تا کسب‌وکار در حوزه صنایع‌دستی رونق‌ گیرد.

 

پاسخی بگذارید