حسین زندی رئیس اتحادیه حمل و نقل کالای شهری
تاریخ: ۸:۲۹ :: ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
شهرداری شرکت های حمل و نقل شهری را نابود می کند

 رئیس اتحادیه حمل و نقل کالای شهری با انتقاد از رفتار شهرداری اظهارکرد: تمام فیلتر ها قرار داده شده است تا تمام اتحادیه های حوزه حمل و نقل از جمله  اتحادیه حمل ونقل کالای شهری، وانت بار،  مسافری، حمل و نقل برون شهری، کمپرسی  داران، آژانس ها و… را تحت هر شرایطی زیر مجموعه خود […]

 رئیس اتحادیه حمل و نقل کالای شهری با انتقاد از رفتار شهرداری اظهارکرد: تمام فیلتر ها قرار داده شده است تا تمام اتحادیه های حوزه حمل و نقل از جمله  اتحادیه حمل ونقل کالای شهری، وانت بار،  مسافری، حمل و نقل برون شهری، کمپرسی  داران، آژانس ها و… را تحت هر شرایطی زیر مجموعه خود قرار داده و به نوعی آنها را نابود کند.

حسین زندی درباره مشکلات صنف متبوع خود با شهرداری گفت: بر اساس بخشنامه این نهاد دولتی ( شهرداری ) اعضای اتحادیه باید پروانه بهره برداری دریافت کنند که مسیری برای دریافت باربرگ باشد. این روند در سهم گازوییل تاثیر می گذارد. در حال حاضر ۲۰۰ لیتر به  اصناف تعلق می گیرد که بعد از ثبت نام در سایت شهرداری ۱۴۰۰ لیتر می شود و درباره این موضوع ها حدود یک ماه قبل با شهرداری جلسه داشته ایم.

زندی ادامه داد:  پیک فعالیت این صنف در ساعت های کاری روز است برای مثال ممکن است فردی بخواهد بار خود را جابه جا کند اما الان با صدور برگه تردد مواجهه شده ایم .
وی درباره وضعیت کرایه های صنف افزود: قیمت ها بر اساس تعرفه ۹۶ محاسبه می شود که با توجه به تورم جوابگو نیست. هدف ما در شرایط فعلی اقتصادی همدلی با مردم است و به همین خاطر قیمت ها را افزایش ندادیم و در شرایطی که بازار اجاره ها افزایش شدید قیمت ها را تجربه می کند مالک و مستاجر به یک تفاهم قرار داد می رسند  و این عامل موجب کاهش قرار دادهای حمل و نقل باری شده است.
این فعال بخش خصوصی  در ارتباط با مشکل لاستیک  رانندگان صنف نیز گفت: با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و مجموعه های ذیربط و توزیع که بر عهده اتحادیه بود این مشکل برطرف شد.
زندی ادمه داد: تعامل خوبی میان این صنف با مردم، اتحادیه های دیگر، اتاق اصناف و وزارت صمت در راستای حل مشکلات ایجاد شده است .
وی در رابطه با تقاضای این صنف از مجموعه های دولتی گفت: بخش خصوصی باید در مواقع تصمیم گیری حضور داشته باشد و دولت با مشورت با اشخاص خبره که معمولا رئیس اتحادیه ها افراد متخصص و کارآمد هستند، تصمیم گیری کند تا مسیر حل مشکلات کوتاه تر شود. دولتی ها باید اطلاع رسانی خوبی درباره موضوع های حمل و نقل با بخش خصوصی داشته باشند.
قابل ذکر است اتحادیه حمل و نقل کالای شهری تهران در تاریخ چهاردهم خردادماه سال ۱۳۳۵ با شماره ثبت ۳۱۲ در محل خیابان سپه نزدیک میدان حر تشکیل شد. هدف از تاسیس این اتحادیه حفظ حقوق و تامین منافع اعضا و تعیین حدود صنفی به شرح مندرج در اساسنامه جهت سهولت و ساماندهی حمل کالای تجاری، اداری و اثاثیه منزل است.
کار حمل بار شهری ابتدا توسط گاری و درشکه ها انجام می گرفت و بتدریج و مرور زمان موتورهای سه چرخ ، وانت هایی نظیر شورلت و فولکس، بنز ۳۰۹،۵۰۸ و امروزه کامیونت هایی نظیر خاور، هیوندای، ایسوزو و …. انجام می گیرد.
در حال حاضر اعضای هئیت مدیره  اتحادیه حمل و نقل کالای شهری تهران عبارتند از حسین زندی، سعید میانه ساز، مرتضی احمدی، حمیدفرد حبیبی و حمید دولتشاهی بوده و عمده فعالیت آن در زمینه حمل و بار و اثاثیه منزل و کالاهای تجاری و اداری، خودروبرها، حمل مواد سوختنی، بسته بندی کالاها و … است.

پاسخی بگذارید