ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک
تاریخ: ۸:۴۰ :: ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
در صورت عدم حمایت خطر ورشکستگی ۷۰ درصدی تولید‌کنندگان پوشاک وجود دارد

رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران با بیان اینکه ظرفیت تولید و عرضه پوشاک ایرانی به وفور وجود دارد، افزود:  اگر صنف تولید و عرضه پوشاک حمایت نشود و دولت و رسانه‌ها در راستای ترغیب مردم به مصرف پوشاک ایرانی گام برندارند می‌توان گفت که خطر ورشکستگی ۷۰ درصد از فعالان این عرصه […]

رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران با بیان اینکه ظرفیت تولید و عرضه پوشاک ایرانی به وفور وجود دارد، افزود:  اگر صنف تولید و عرضه پوشاک حمایت نشود و دولت و رسانه‌ها در راستای ترغیب مردم به مصرف پوشاک ایرانی گام برندارند می‌توان گفت که خطر ورشکستگی ۷۰ درصد از فعالان این عرصه وجود دارد. 

ابوالقاسم شیرازی گفت: با کمک اتحادیه پوشاک، اتاق اصناف تهران و وزارت صنعت، معدن و تجارت از سه ماه پیش برای ترغیب مردم به مصرف پوشاک ایرانی کمپین حمایت از پوشاک داخلی تشکیل شد که هدف از تشکیل آن ترغیب مرم به خرید پوشاک ایرانی بود.

شیرازی با تاکید بر اینکه در تولید پوشاک با کیفیت ایرانی مشکلی وجود ندارد، گفت: علی‎رغم وجود این پتانسیل به دلیل نبود بازار پوشاک و عرضه پوشاک خارجی، تولید داخلی انبار می‌شود.

 

 هزار فروشگاه عرضه پوشاک ایرانی

وی اظهار داشت: با همکاری کارگروه مد و لباس و اتحادیه پوشاک لوگویی (آرمی) تحت عنوان (با افتخار ساخت ایران) طراحی شد که این لوگو بر روی ویترین فروشگاه‌هایی که عرضه کننده ۱۰۰ درصدی پوشاک ایرانی هستند، نصب می‌شود.

شیرازی با بیان اینکه تاکنون ۱۰۰ فروشگاه عرضه پوشاک در تهران این لوگو را بر روی ویترین مغازه خود نصب کرده‌اند، گفت: این فروشگاه‌ها به صورت مطلق کالای تولید داخلی را عرضه می‌کنند و با اعلام آمادگی فروشگاه‌های برای عرضه پوشاک ایرانی در تلاش هستیم، تا تعداد این فروشگاه‌ها را تا نیمه اسفند ۹۶ به هزار فروشگاه برسانیم.

رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران با بیان اینکه اتحادیه پوشاک با برخی اقدامات، مشوق‌هایی را برای پیوستن فروشگاه‌ها به این طرح ایجاد کرده است، گفت: در این راستا دولت هم باید اقداماتی انجام دهد.

وی با بیان اینکه باید بین فروشگاه‌های عرضه پوشاک ایرانی و غیرایرانی تفاوتی وجود داشته باشند، بیان داشت: دولت با قراردادن برخی مشوق‌ها به عنوان مثال اعمال تخفیف در مالیات‌ این مغازه‌ها می‌تواند فروشندگان را به عرضه کالا و پوشاک ایرانی ترغیب کند.

شیرازی با اشاره به اینکه در طول سال مصرف پوشاک ایرانی حدود ۳۵ درصد و مصرف پوشاک خارجی حدود ۶۵ درصد است، گفت: اما این نسبت پایان سال به دلیل ورود قشر کم درآمد به بازار خرید، تغییر می‌کند.

وی افزود: اقشار آسیب‌پذیر و افرادی که سطح درآمدی پایین دارند، معمولا در اواخر سال پوشاک و البسه مورد نیاز خود را خریداری می‌کنند و اقدام به خرید این قشر، در ایام پایانی سال درصد مصرف پوشاک ایرانی را می‌تواند تا ۵۰ درصد افزایش دهد.

وی افزود: در حالی که افراد متمول‌تر در تمام طول سال پوشاک خریداری می‌کنند و تمایل آنها اغلب به خرید پوشاک خارجی است.

رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران اظهار داشت: براساس مشاهدات میدانی اتحادیه پوشاک، هرچقدر افراد درآمد پایین‌تری داشته باشند، تعصب بیشتری نسبت به خرید کالای ایرانی دارند، ضمن اینکه به دلیل قیمت نازل پوشاک ایرانی این افراد خرید پوشاک ایرانی به پوشاک خارجی را ترجیح می‌دهند.

 

 

 

پاسخی بگذارید