گروه: خبر اصلی
تاریخ: ۸:۳۳ :: ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
پنجمین نمایشگاه بین‎‏المللی صنعت چرم، کیف، کفش، صنایع وابسته

پنجمین نمایشگاه بین المللی صنعت چرم، کیف، کفش و صنایع وابسته با حضور یدالله صادقی ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت، قاسم نوده فراهانی ریاست اتاق اصناف تهران، علی فاضلی ریاست اتاق اصناف ایران و تعدای از روسای اتحادیه های صنفی و با حمایت اتاق اصناف ایران و تهران در محل برگزاری نمایشگاه های بین […]

پنجمین نمایشگاه بین المللی صنعت چرم، کیف، کفش و صنایع وابسته با حضور یدالله صادقی ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت، قاسم نوده فراهانی ریاست اتاق اصناف تهران، علی فاضلی ریاست اتاق اصناف ایران و تعدای از روسای اتحادیه های صنفی و با حمایت اتاق اصناف ایران و تهران در محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی روز سه‎شنبه ۱آبان  ۹۷ افتتاح شد.

در این نمایشگاه که با همکاری انجمن صنایع چرم ایران، اتحادیه چرم و مصنوعات وابسته، اتحادیه کفش دست‎دوز، اتحادیه کفش ماشینی، اتحادیه سراجان، اتحادیه تولید چرم مصنوعی و انجمن مدیران صنف کفش ایران برگزار گردید فعالان این حوزه از سراسر کشور و تعدادی از شرکت های خارجی دستاوردها و تولیدات جدید خود را به مدت چهار روز از اول الی چهار آبان به معرض نمایش می گذارند.

احمد ابوالحسنی رئیس ستاد اجرائی پنجمین نمایشگاه بین المللی کیف، کفش چرم و صنایع وابسته در ارتباط با برگزاری این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه انواع محصولات و تولیدات چرمی شامل کیف های مختلف اداری، زنانه، مردانه، انواع کفش های چرمی مردانه و زنانه، محصولات لایه چرمی، انواع لباس های چرمی، انواع چرم ها، انواع دستگاه‏های لیزری و دیگر صنایع و تجهیزات ارائه و به نمایش عموم گذاشته شده است.

ابوالحسنی با بیان اینکه پنجمین نمایشگاه بین المللی صنعت چرم،کیف، کفش و صنایع وابسته در فضائی با مساحت حدود ۹ هزار متر مربع و با حضور ۱۲۰ الی ۱۵۰ شرکت کننده بر پا شده است، افزود: در حاشیه این نمایشگاه چهار نشست و کارگاه علمی و تخصصی با حضور استادان دانشگاه ها، متخصصان و صاحبان صنایع چرمی کشور برگزار می شود.

در حاشیه مراسم افتتاحیه این نمایشگاه  رئیس اتحادیه سراجان تهران در خصوص خواسته‎ها و مشکلات عنوان شده از سوی غرفه‎داران در گفت‎و‎گو با رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و رئیس اتاق اصناف تهران گفت: مهمترین دغدغه این حوزه واردات مواد اولیه، طولانی بودن پرسه ثبت سفارش، ارز تخصیصی، مسائل مربوط به گمرک و بخشنامه‏ های متعدد و ناقض یکدیگر از سوی مراکز مختلف و مهمتر از همه نبود مدیریت صحیح می باشد.

محسن خردمند در خصوص موضوع واردات گفت: واردات باید شامل مواد مورد نیاز، اساسی و باکیفیت بوده و با نظارت تعاونی ها و اتحادیه ها صورت گیرد تا ضمن جلوگیری از خروج ارز اضافی، مانع آسیب دیدن تولید داخل و مصرف واقعی توسط فعالان واقعی صنف گردد.

رئیس اتحادیه سراجان در ارتباط با ارز تخصیصی افزود: هرچند که ارز ۴۲۰۰تومانی به این صنعت اختصاص ندارد؛ اما فعالان این حوزه انتظار دارند ارز نیمایی به راحتی و سهولت در اختیار آنها قرار گیرد. ضمن اینکه تسهیل در انجام مبادلات بموقع مالی با کشورهای مقصد جهت خرید و واردات از دیگر خواسته ها و چالش‎های عنوان شده بود؛ چرا که طولانی شدن این پروسه به ضرر خریدار است و شامل مرور زمان و امکان استهلاک، از مد افتادن، هزینه های انبارداری، خواب سرمایه و . . . می شود.

خردمند با بیان اینکه یکی از دغدغه های تولیدکنندگان این صنعت طولانی بودن ثبت سفارشاست گفت: ثبت سفارش کالا نهایتا باید طی یک هفته عملیاتی شود که متاسفانه این روند ممکن است ماه‎ها به طول انجامد.

هماهنگی مراکز تصمیم گیرنده و صدور بخشنامه‏ های جامع و متحد از دیگر مطالبات عنوان شده غرفه داران بود که رئیس اتحادیه سراجان در این خصوص افزود: بخشنامه‎های متعدد از سوی سازمان ها و مراکز مختلف که ناقض همدیگر می باشند برای واردکننده و تولیدکننده مشکل ایجاد می‏ کند و نمی داند به کدام عمل کرده و طبق کدام بخشنامه حرکت کند؛ لذا ا اگر ارگان‎ها و مراکز ذیربط باهم هماهنگ باشند تا تمام کارها در یک پروسه تعریف شده انجام گیرد شاهد ساماندهی بسیاری از امور خواهیم بود؛ که البته همه این موارد در گرو یک مدیریت صحیح می باشد که در حال حاضر با فقدان آن مواجهیم.

خردمند با ابراز تاسف از اینکه ۶۰ الی ۷۰ درصد تولیدات داخلی با مارک های خارجی به فروش می رسد تاکید کرد: این فرایند نشان می دهد جایی از کار اشکال دارد؛ لذا باید فرهنگ‎ عرضه کالای با کیفیت ایرانی با مارک ایرانی جا بیفتد و خریدار نیز با اعتماد کالای داخلی بخرد.

وی در اهمیت و تاثیر برگزاری نمایشگاه‏‎های صنفی نیز گفت: برگزاری چنین نمایشگاه‎هایی منجر به نوآوری و ایجاد رقابت در بین دستاوردهای تولیدکنندگان می شود و این امکان را به وجود می آورد که تولیدات جدید در مکانی واحد معرفی و به نمایش گذاشته شود؛ ضمن اینکه در این نمایشگاه ها فعالان مختلف صنعت( تولیدکننده، فروشنده، واردکننده و مصرف کننده ای که به صورت عمده کالا را تهیه می کند) همدیگر را پیدا می کنند و در واقع این زنجیره به هم وصل می شود.

بنا به گفته رئیس اتحادیه سراجان، امسال علی‎رغم وجود مشکلات متعدد برای برگزاری نمایشگاه، با تلاش و همت دست‎اندکاران صنعت- هنر چرم، کیف و کفش این اتفاق افتاد تا نمایشگاه به مدت چهار روز در سه سالن با حضور حدود ۱۲۰ الی ۱۵۰ تولیدکننده و شرکت های فعال در این عرصه برپا شود.

گفتنی است معرفی دستاوردها، ظرفیت ها و توانمندیهای کارخانه ها، شرکت ها و کارگاه‏های داخلی، توسعه صادرات و یافتن بازارهای جدید صادراتی، ارائه پتانسیل ها و توانمندیهای صنعت چرم کشور، نمایش آخرین تحولات و دستاوردهای علمی، فنی و صنعتی داخلی و خارجی این حوزه، فراهم آوردن بستر مناسب برای انتقال بیشتر فناوری های روز به کشورمان، ایجادارتباط‌های تجاری جدید و تقویت روابط قبلی، انتقال دانش، تکنولوژی و تجربیات، آشنائی با الگوهای موفق جهانی در عرصه صنعت چرم، فراهم کردن زمینه های لازم بر ای سرمایه گذاری شرکت های داخلی، خار جی و کارآفرینی و اشتغال پایدار؛ مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

 

پاسخی بگذارید