تاریخ: ۹:۰۶ :: ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
تأخیر کشتی های حامل روغن؛ علت گرانی روغن خوراکی

رئیس اتحادیه صنف بنکداران مواد  غذایی با اعلام اینکه مهمترین علت گرانی‎ اخیر روغن خوراکی، تأخیر ورود کشتی‏‎های حامل روغن است گفت: با رسیدن این کشتی‎ها بزودی مشکل حل و شرایط بهبود می یابد. محمد آقا‏طاهر با تأکید بر لزوم واردات دانه‏‎های روغنی از خارج از کشور افزود: تولید روغن خوراکی در کشور منوط به […]

رئیس اتحادیه صنف بنکداران مواد  غذایی با اعلام اینکه مهمترین علت گرانی اخیر روغن خوراکی، تأخیر ورود کشتی‏‎های حامل روغن است گفت: با رسیدن این کشتی‎ها بزودی مشکل حل و شرایط بهبود می یابد.

محمد آقا‏طاهر با تأکید بر لزوم واردات دانه‏‎های روغنی از خارج از کشور افزود: تولید روغن خوراکی در کشور منوط به ورود ماده اولیه روغن است؛ بطوریکه دانه ها در خارج روغن‏کشی شده و در کشور تسویه و به مصرف می رسد.

وی تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای ورود روغن به کشور را از اصلی‏‎ترین آیتم های ثبات قیمت روغن دانسته و گفت: اگر دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی تخصیص یافته به روغن را ادامه دهد و از خروج روغن آماده مصرف از کشور جلوگیری به عمل آورد هیچگاه با کمبود و گرانی روغن مواجه نخواهیم شد؛ چرا که تحریم شامل مواد غذایی و دارویی نیست و لزومی به گرانی محصولات غذایی نمی باشد .

آقاطاهر در رابطه با تولیدات دانه‏های روغنی در کشور بیان داشت: ۸۰ درصد دانه های روغنی وارداتی بوده و تنها  ۲۰درصد تولید داخل می باشد

پاسخی بگذارید