کاهش 20 تا 30 درصدي مصرف بستني/ هزينه‌ها بيش از درآمد شده است

اخبار ویژه

اصناف و بازاريان تهران امروز هم ضدانقلاب را مأيوس کردند

عرضه غيرشفاف‌ در بورس کالا عامل افزايش قيمت خودرو‌/ «کاهش عرضه» سياست خودروساز براي گران ‌کردن است

يلدا، کمبود ميوه نداريم، به فکر صادرات مازاد باشيم/ توزيع ميوه به وسيله شهرداري‌ ها، خلاف رويه بازار

3

محسن مبرا، رئيس اتحاديه توليدکنندگان و فروشندگان بستني و آبميوه و نوشابه هاي تهران:

کاهش 20 تا 30 درصدي مصرف بستني/ هزينه‌ها بيش از درآمد شده است

  • کد خبر : 96519
  • 1401/06/19

رئيس اتحاديه توليدکنندگان و فروشندگان بستني و آبميوه و نوشابه هاي تهران خاطر نشان کرد: افزايش قيمت بستني و نوشيدني‌ ها در کافي‌شاپ‌ها، 20 تا 30 درصد ميزان مصرف اين خوراکي ‌ها را در تابستان امسال کاهش داد.

محسن مبرا، رئيس اتحاديه توليدکنندگان و فروشندگان بستني و آبميوه و نوشابه هاي تهران با تاييد خبر افزايش قيمت بستني، افزود: قيمت بستني متاثر از نرخ مواد اوليه از جمله شير، خشکبار و .... است. پسته و گردو جزو دو خشکبار اصلي پرمصرف در اين صنف محسوب مي شود از اينرو نرخ آنها در قيمت نهايي بستني تاثير مي گذارد.

وي با اشاره به کاهش قيمت موز در بازار، گفت: بالا بودن قيمت مواد اوليه مصرفي در کافي شاپ ها بخصوص محصولات وارداتي مانند قهوه به دليل نوسان هاي نرخ ارز، قيمت نوشيدني هاي گرم را در اين واحدهاي صنفي افزايش داده است.

رئيس اتحاديه توليدکنندگان و فروشندگان بستني و آبميوه و نوشابه هاي تهران با بيان اينکه هزينه هاي صنف بيشتر از درآمد آنها شده است، افزود: افزايش قيمت بستني و نوشيدني ها در کافي شاپ ها 20 تا 30 درصد ميزان مصرف اين خوراکي ها را در تابستان امسال کاهش داد و ميزان مراجعه مردم به اين واحدها ريزش کرده است.

به گفته مبرا؛ اگر قيمت ها روند متعادلي داشته باشند بخشي از درآمد مصرف کنندگان در بازار خوراکي هزينه مي شود و اما گراني ها به همه صنوف آسيب وارد کرده و ما نيز از اين اصل مستثني نيستيم.

مبرا شيوع بيماري کرونا را عامل مهم در تعطيلي واحدهاي صنفي عنوان کرد و افزود: نوسان هاي قيمتي بايد مهار شود تا اين صنف بتواند به ثبات برسد. همچنين ضرايب مالياتي که براي صنف ما تعيين شده است فشار مضاعفي را به فعالان اين حوزه وارد کرده و اميدواريم که با تمهيدات در نظر گرفته اين ضرايب متعادل شوند.

وي در پاسخ به اين پرسش که آيا نرخ نامه اي از سوي اتحاديه براي فروش آب ميوه، بستني و ساير نوشيدني هاي گرم در کافي شاپ ها به واحدهاي صنفي ارائه مي شود؟ گفت: خير؛ اتحاديه نرخ مصوب براي کافي شاپ ها ندارد و اين واحدهاي صنفي قيمت ها را بنا به درجه بندي، کيفيت محصولات و سرويسي که به مشتريان ارائه مي دهند نرخ ها را تعيين مي کنند.

بنا به اظهارات رئيس اتحاديه توليدکنندگان و فروشندگان بستني و آبميوه و نوشابه هاي تهران در قيمت قهوه ها، کيفيت و برند آنها متفاوت است از اين رو نرخ قهوه عرضه شده از سوي کافي شاپ ها متغير است.

منبع : خبرگزاري ايلنا

ثبت دیدگاه

0 در انتظار بررسی : 0
 
 
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.