خداحافظي مردم ايران با رستوران ‌ها/ ماليات سنگين حق رستوران‌ها نبود

اخبار ویژه

اصناف و بازاريان تهران امروز هم ضدانقلاب را مأيوس کردند

عرضه غيرشفاف‌ در بورس کالا عامل افزايش قيمت خودرو‌/ «کاهش عرضه» سياست خودروساز براي گران ‌کردن است

يلدا، کمبود ميوه نداريم، به فکر صادرات مازاد باشيم/ توزيع ميوه به وسيله شهرداري‌ ها، خلاف رويه بازار

3

سيد علي اصغر مير ابراهيمي، رئيس اتحاديه صنف دارندگان رستوران و سلف سرويس‌ هاي تهران :

خداحافظي مردم ايران با رستوران ‌ها/ ماليات سنگين حق رستوران‌ها نبود

  • کد خبر : 96512
  • 1401/06/16

رئيس اتحاديه دارندگان رستوران و سلف سرويس‌ هاي تهران گفت: براي هر پرس غذا 30 درصد هزينه سربار در نظر گرفته مي ‌شود. 20 درصد سود هم توسط سازمان ماليات و سازمان حمايت از حقوق مصرف ‌کنندگان و توليدکنندگان تعيين‌شده است. بنابراين اين ارقام به نرخ تمام شده کالاها اضافه مي‌شود.

سيد علي اصغر مير ابراهيمي، رئيس اتحاديه صنف دارندگان رستوران و سلف سرويس هاي تهران در پاسخ به اين سؤال که نوسان نرخ برنج چه تأثيري بر فروش رستوران ها دارد گفت: رستوران ها مجبورند براي جلوگيري از ضرر بيشتر مواد اوليه خود را در روز خريداري کنند. ما به رستوران ها ابلاغ کرديم که مواد اوليه مانند برنج را در روز خريداري کنند و نسبت به نرخ آن محصول تا 5 درصد مي توانند تفاوت در قيمت ها و فاکتورها داشته باشند. البته بايد فاکتور مستند و به روز داشته باشند.

وي تصريح کرد: همکاران ما ناچار هستند که قيمت ها را روزانه محاسبه کنند. از نظر ما 5 درصد بازه افزايشي يا کاهشي قيمت ها در بازار امري کاملاً طبيعي است. براي هر پرس غذا 30 درصد هزينه سربار در نظر گرفته مي شود. 20 درصد سود هم توسط سازمان ماليات و سازمان حمايت از حقوق مصرفکنندگان و توليدکنندگان تعيين شده است. بنابراين اين ارقام به نرخ تمام شده کالاها اضافه مي شود. بهطور مثال کباب برگ که 100 هزار تومان براي رستوران در ميآيد با هزينه هاي جانبي، حق وحقوق کارگران و تغييرات نرخ مي توانند 20 درصد افزايش داشته باشند و 120 تومان به فروش برسانند. نوسان در نرخ برنج به اين صورت جايگزين مي شود.

وي در خصوص مخلوط برنج ايراني و خارجي در رستوران ها خاطرنشان کرد: ما مبنا را بر صحت صحبت رستوران داران مي گذاريم که از برنج ايراني استفاده مي کنند اگر خلاف اين کار را انجام دهند، غش در معامله مي شود. بازرس هاي اتحاديه ما تقريباً 2 هفته يک بار به بازديد رستوران ها ميروند. يک سامانهاي وجود دارد که هر فردي شکايت داشته باشد ثبت مي شود و اگر در حوزه ما ارتباط باشد حتماً رسيدگي ميکنيم. اگر اجحافي شده باشد پول فرد را پس ميگيريم و به رستوران دار اخطار کلامي مي دهيم و در آخر بهصورت کتبي اخطار ابلاغ مي شود.

مير ابراهيمي در پايان پيرامون مشکل اصلي اين صنف افزود: بحث هزينه کرد و گراني آسيب جدي به اين صنف وارد کرده است. قيمت ها هر لحظه در حال نوسان هستند. ما از ارگان هاي دولتي و سازمان ماليات مي خواهيم صنف ما را حمايت کنند. در سال 1399 سه ماه کامل تعطيل بوديم و ضرر زيادي را رستوران دارها متحمل شدند. در همان زمان تعطيلي هم براي رستوران ها ماليات بريدند. در همه شبکه هاي مجازي و تلويزيون اعلام مي کردند که به رستوران نرويد هم از اين طريق به ما آسيب رساندند و هم اين که با وجود تعطيلي ماليات هاي زيادي براي رستورانها اعمال کردند. ما درخواست داريم که يک نگاه مثبت و ويژهاي به اتحاديه ما داشته باشند.

به عنوان کلام آخر بايد به اين موضوع توجه داشت که کرونا باعث شده بود بسياري از صنف ها دچار مشکل شوند و رو به تعطيلي روند و هم اکنون هم نوسان قيمت ها کمر يک سري از صنف ها را خم کرده و بسياري ترجيح مي دهند مجموعه خود را تعطيل کنند تا بيشتر اين ضرر کنند.

منبع : گسترش نيوز

ثبت دیدگاه

0 در انتظار بررسی : 0
 
 
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.