واردات خودرو با تعرفه پايين موجب حذف تقاضاي کاذب از بازار است/ راه ‌اندازي سامانه يکپارچه فروش يک مسکن موقت

اخبار ویژه

براي تامين مواد اوليه حتي با قيمت هاي بسيار بالا با کمبود مواجه هستيم/ زيان استفاده ناچاري از دستگاه هاي استوک چند سال پيش

اصلاح سود عمده فروشان و خرده فروشان آهن آلات/ ضرايب فروش آهن آلات کاهش يافت

علي رغم وفور کالا در بازار به دليل کاهش قدرت خريد مردم تقاضا بشدت پايين آمده است/ تاثير مستقيم قيمت و نوسان ارز بر بازار موبايل

3

سعيد موتمني، رئيس اتحاديه نمايشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران:

واردات خودرو با تعرفه پايين موجب حذف تقاضاي کاذب از بازار است/ راه ‌اندازي سامانه يکپارچه فروش يک مسکن موقت

  • کد خبر : 94099
  • 1401/03/03

رئيس اتحاديه نمايشگاه ‌داران و فروشندگان خودرو تهران بر واردات با تعرفه پايين که موجب حذف تقاضاي کاذب است، تاکيد و عنوان کرد: بايد خودروساز در قيمت‌گذاري آزاد باشد تا بدين ترتيب تناسب ميان عرضه و تقاضا برقرار شود و بازار نيز قيمت واقعي خودرو را ارزش‌گذاري نمايد.

سعيد موتمني، رئيس اتحاديه نمايشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران از وضعيت قيمت و خريد و فروش در بازار خودرو خبر داد و اظهار داشت: بازار خودرو مجدد به دوران رکود کامل بازگشته و خريد و فروش بسيار ضعيف است. تا يک هفته گذشته فروشنده از فروش امتناع مي کرد و اکنون خريدار دست از خريد کشيده است.

وي با تصريح بر اينکه از سرگيري واردات، جزئيات طرح واردات و نرخ تعرفه موجب بلاتکليفي بازار شده، در خصوص تاثير راه اندازي سامانه يکپارچه فروش بر بازار از اين سامانه به عنوان مسکن موقتي ياد کرد و گفت: تغيير سامانه فروش بر بازار تاثيري ندارد. بازار تشنه خودروهاي باکيفيت و کاهش مابه التفاوت قيمت کارخانه و بازار است.

رئيس اتحاديه نمايشگاهداران و فروشندگان خودرو تهران با بيان اينکه بازار طي سه سال گذشته تنها نسبت به تامين 50 درصد نياز بازار اقدام کرده است، افزود: نياز بازار طي سه سال گذشته حدود 4 ميليون و 600 هزار دستگاه برآورد مي شود در حالي که ميزان توليد در اين بازه زماني، بيش از 2 ميليون دستگاه بوده است.

موتمني بيان کرد: بازار و خريداران در انتظار ورود خودروهاي باکيفيت هستند تا جزئيات طرح واردات و اينکه چه نوع خودروهايي اجازه ورود به کشور را دارند از سوي دولت مشخص شود.

وي در ادامه از افزايش 13 تا 14 درصدي قيمت خودروهاي بازار طي دو سه هفته اخير در مقايسه با سال گذشته خبر داد و افزود: پژو 206 در سال گذشته قيمتي معادل 262 ميليون تومان داشته که در يک هفته گذشته به 300 تا 320 ميليون تومان رسيده و پرايد 111 با قيمت 180 ميليون تومان تا 200 ميليون تومان نيز پيش رفته است. در حال حاضر خريدار با وجود کاهش 10 تا 20 ميليون توماني قيمت، نسبت به خريد اقدام نميکند.

رئيس اتحاديه نمايشگاهداران و فروشندگان خودرو تهران گفت: طرح هاي دولت بايد مانع از تقاضاي کاذب بازار و موجب کاهش واسطهگري در اين بازار شوند. اما زماني مي توان تقاضاي کاذب را از بازار حذف کرد که خودرو به اندازه کافي توليد و روانه بازار شود.

موتمني افزود: طي سه هفته گذشته که نرخ ارز تا 30 هزار تومان افزايش يافت، فروش خودرو متوقف شده يا قيمت هاي اعلامي فروشندگان بالا بود و در حال حاضر با وجود آمادگي فروشندگان به فروش از ميزان تقاضا کاسته شده است.

رئيس اتحاديه نمايشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران ادامه داد: مصرف کنندگان واقعي خودروي مورد نياز خود را از بازار خريداري مي کنند و هدف ثبت نام کنندگان در طرح هاي فروش سرمايه گذاري است.

موتمني در پايان با بيان اينکه بازار خودرو نيازمند عرضه ماهانه 110 هزار دستگاه خودرو است و در صورت تامين از فاصله قيمتي کاسته ميشود، در خصوص قيمت انواع خودروهاي داخلي اشاره خاطرنشان کرد: سايپا 111 با قيمتي برابر با 201 ميليون تومان، سايپا 131 قيمت 179 ميليون تومان، کوئيک 214 ميليون، پژو 206 تيپ دو 302 ميليون تومان، سمند lx حدود 300 ميليون تومان، پژو پارس 305 ميليون تومان، رانا پلاس با قيمتي بالغ بر 298 ميليون تومان خريد و فروش مي شود.

منبع : خبر خودرو

ثبت دیدگاه

0 در انتظار بررسی : 0
 
 
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.