نيم قرن فعاليت در صنف ميوه و سبزي را دارم/عمده مشکلات بر سر بساطي هاي خياباني و وانت هاست

اخبار ویژه

ادعاي جداسازي اصناف، مغاير با قانون نظام صنفي، اصل 44 قانون اساسي و چشم انداز 20 ساله توسعه کشور/ هرگونه دست اندازي در ساختار حوزه اصناف زمينه ساز چالش ها و هزينه هاي غير قابل باور خواهد بود

نوسان قيمت ارز، جايي براي تفکر نو و انديشه اي خلاق جهت توليد باقي نگذاشته است

لزوم برون رفت هر چه سريعتر از رکود اقتصادي/ اتحاديه نمي تواند در صورت خريد از واحدهاي بدون پروانه، پيگير شکايتي باشد

3

نيم قرن فعاليت در صنف ميوه و سبزي را دارم/عمده مشکلات بر سر بساطي هاي خياباني و وانت هاست

  • کد خبر : 70105
  • 1398/09/26

در ادامه سرفصل گفتگو با پيشکسوتان صنفي اين بار با علي اسمعيل بيک دامغاني يکي از اعضاي اتحاديه فروشندگان ميوه و سبزي که بيش از نيم قرن در اين صنف فعاليت داشته و البته در کنار آن به مشاغلي چون قنادي و پخت باقلواي صادراتي و پارچه فروشي در بازار تهران مبادرت دارد ،آشنا مي […]

در ادامه سرفصل گفتگو با پيشکسوتان صنفي اين بار با علي اسمعيل بيک دامغاني يکي از اعضاي اتحاديه فروشندگان ميوه و سبزي که بيش از نيم قرن در اين صنف فعاليت داشته و البته در کنار آن به مشاغلي چون قنادي و پخت باقلواي صادراتي و پارچه فروشي در بازار تهران مبادرت دارد ،آشنا مي شويم.لطفا در رابطه با فعاليت و اهداف ورود به اتحاديه توضيح دهيد.حدود نيم قرن است که در اين شغل فعال هستم، اما در دوره جديد اتحاديه وارد شده ام تا با کمک هيات مديره ، خصوصاً جناب کارگر با عنوان رئيس بتوانم در راستاي احيا و ابقاي اتحاديه تمام تلاش خود را در اين زمينه بنمايم، اتحاديه قبل از هيات مديره جديد داراي ملکي کاملا فرسوده و از لحاظ ظاهري بد شکل بود؛ اما در دوره جديد کاملا اين ملک بازسازي و نوسازي شده و ابزار و لوازم آن نيز با همت تمام عيار آقاي کارگر تهيه و مورد استفاده کارکنان و اعضاء قرار گرفت، تعداد 11 کارمند در حال حاضر در اتحاديه فعال هستند و تمام تلاشمان  جهت افزايش اعضاي با پروانه و ساماندهي بدون پرو انه ها مي باشد.مشکلاتي که  در حال حاضر با آن دست به گريبان هستيد چيست؟ در حال حاضر عمده مشکلات بر سر بساطي هاي خياباني و وانت هايي است که از قديم الايام بدون هيچ مجوز و کرايه و پذيرش مسئوليت به فروش ميوه و سبزي جات مشغول هستند، به طوري که با هماهنگي و اطلاع شهرداري که کاملاً در جهت منفعت شهرداري است  در تمامي معابر و گذرگاهها و ابتدا و انتهاي پل هاي ماشين رو نيز توقف کرده و به فروش ميوه، سبزي و صيفي جات مي پردازند، حال آنکه تمامي اعضاي اين صنف از هفت خوان رستم و فيلترهاي اجتماعي و اقتصادي عبور مي کنند تا امکان تاسيس يک واحد صنفي را داشته باشند خصوصاً بهداشت، اما وانتي ها بدون پرداخت  عوارض، کرايه، ماليات و … هر روز در هر جا که مشتري عبور کند توقف و به فروش مي پردازند ، هر لحظه جا و مکان خود را تغيير داده و اگر مشتري اعتراض داشته باشد نمي داند که به چه کسي و يا کجت مراجعه کند، شهرداري عامل اصلي اين بي نظمي در سطح شهر است که به جاي رسيدگي به امور و مسئوليت خود، مشکلات اصناف را بيشتر مي کند. 

ثبت دیدگاه

0 در انتظار بررسی : 0
 
 
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.